Blar i UiS Brage på forfatter "Kolnes, Joachim"
-
Capturing students' needs through collaboration - exploring challenges experienced by Norwegian educational-psychological advisers
Kolnes, Joachim; Midthassel, Unni Vere (Peer reviewed; Journal article, 2021)A system-based approach to expert assessment work presupposes collaboration between the Educational Psychological Service (EPS) and key stakeholders to capture students’ needs. Nevertheless, few studies have explored what ... -
De stille elevene. En kvalitativ studie av læreres forståelse og håndtering av det kognitive aspektet ved stille atferd.
Melhus, Marthe Selvaag (Master thesis, 2023)Temaet for masteroppgaven er knyttet til et inkluderende læringsmiljø for alle elever i skolen, med fokus på elever som er mer stille enn andre elever grunnet kognitive vansker eller utfordringer. Som lærer vil man en eller ... -
A system-based approach to expert assessment work - exploring experiences among professionals in the Norwegian Educational Psychological Service and schools
Kolnes, Joachim; Øverland, Klara; Midthassel, Unni Vere (Peer reviewed; Journal article, 2020)ABSTRACT The focus of this Q methodological study was to explore how professionals in the Educational Psychological Service (EPS) and schools experienced a system-based approach to expert assessment work. Forty informants ... -
Systemarbeid i PP-tjenesten. En kvalitativ studie av læreres forståelse og forventninger
Gaard, Halvor (Master thesis, 2022)Tematikken for denne studien har vært PP-tjenestens systemarbeid, og deres samarbeid med skolene. Fokuset har vært rettet mot lærernes perspektiv på disse fenomenene. Det er undersøkt hvordan lærere forstår PP-tjenestens ... -
Systemrettet sakkyndighetsarbeid i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) - en eksplorerende studie av samarbeidsutfordringer
Kolnes, Joachim (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2023)Systemretting av sakkyndighetsarbeidet handler om å knytte det sakkyndige utredningsarbeidet i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PP-tjenesten) til utvikling av skolen, i én helhetlig arbeidsoppgave. Avhandlingens hensikt ...